כשנה לפני המועד המתוכנן: כביש 16 ייפתח הלילה לתנועה

צבי טסלר No Comments on כשנה לפני המועד המתוכנן: כביש 16 ייפתח הלילה לתנועה

הכביש עתיד לאפשר כניסה מרכזית נוספת לבירה, ויחבר את כביש מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורך הכביש הוא כ- 6 ק"מ, והוא יכלול 4 מנהרות, 7 גשרים ו- 3 מחלפים

צילום: אלמנטס
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כביש 16, מיזם תשתית תחבורה לאומי אותו מוביל משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל ושותפות "שפיר-פיצרוטי" זכייני הפרויקט – ייפתח לתנועה מלאה הלילה, לפנות בוקר ה-01 בספטמבר 2022. הכביש יאפשר כניסה חדשה לירושלים: מכביש 1 מאזור מוצא – לגבעת שאול ולרחוב בייט בירושלים, סמוך למחלף גבעת מרדכי בשדרות מנחם בגין.

וידאו: אלמנטס

צילום: אלמנטס

הכביש עתיד לאפשר כניסה מרכזית נוספת לבירה, ויחבר את כביש מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורך הכביש הוא כ- 6 ק"מ, והוא יכלול 4 מנהרות, 7 גשרים ו- 3 מחלפים – מוצא, רבידה ובייט (סמוך לרחוב בייט, ולבית החולים שערי צדק), שדרוג מערכת הדרכים המקומית ושדרוג תשתיות קיימות. מהירות הנסיעה המותרת בו תהיה 80 קמ"ש, ועלויות הקמתו עמדו על יותר ממיליארד ש"ח. הכביש צפוי לשפר משמעותית את הנגישות לירושלים, להקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.

מפה: אלמנטס

יש לציין כי התכנון המקורי של הפרויקט היה לפתוח את הגישה לכביש רק בנובמבר 2023, בעוד שנה וחודשיים – ומדובר בהקדמת זמנים משמעותית של הזכיין.

פרט לשיפור המשמעותי הצפוי עם פתיחת הכביש החדש לתנועה, במסגרת הפרויקט בוצע פיתוח נופי נרחב המאפשר גישה לתושבי העיר ליער ירושלים וסביבתו תוך בניה של שבילי אופניים, אזורי פנאי ונופש ופינות תצפית.

צילום: אלמנטס

ייחודיותו של הפרויקט הינה השיטה בה בחרה המדינה להוציאו אל הפועל – בשיתוף המגזר העסקי הפרטי, שותפות "שפיר-פיצרוטי", אשר מממנת את הקמת הפרויקט בתמורה לתשלום עבור 25 שנות הזיכיון בהן גם יתפעלו ויתחזקו את מערכות המנהור והכביש. זהו אינו כביש אגרה, והזיכיון הינו מול המדינה, אשר תשלם לזכיין תשלום רבעוני עבור הפעלה ותחזוקה.

אורן כהן, מנכ"ל הזכיין "שפיר פיצרוטי": "מדובר בפרויקט שהוא פרי שיתוף פעולה מצויין עם שותפינו האיטלקים, שהוביל להקדמה בלוחות הזמנים של שנה וחודשיים מהזמן שננקב, למרות מגפת הקורונה שליוותה אותנו בתקופת העבודות. מדובר בכביש טכנולוגי, מתקדם ויעיל שהנסיעה בו תהווה בשורה משמעותית לאזרחי ישראל בכלל ולתושבי ירושלים בפרט".

ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל: "פרויקט כביש 16 החדש הינו אחד המיזמים ההנדסיים המורכבים שבוצעו במדינת ישראל. הכביש הוא חלק משלל פתרונות תחבורתיים של העיר ירושלים, כי לאתגר תחבורתי מורכב, ראוי שיהיו מספר פתרונות. כביש 16 הוא חלק מפתרון לצפיפות ולגודש. אני תקווה כי הכביש יקל על התנועה אל העיר והחוצה. זהו יום חג לתושבי ירושלים ולבאים אליה".

צילום: אלמנטס

צילום: אלמנטס



0 תגובות